theonlystoryteller

Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Som de andra del 10

Av Ellvisa - 5 november 2012 16:08

 

Vi åkte buss hem till Cornelia.Det gick bra för mamma och pappa att jag var hoss Cornelia. De var väldigt glada att jag hade en kompis men mamma var lite osäker men efer ett tag gick de med på det.

 De bodde i ett rött radhus  bortanför skansen.

Utanför stog tre bilar och två cyklar. De var också en stor häck utanför huset.

När man kom in hördes ett barn skrick.

"Det är Alice",sa Cornelia och slängde av sig sina höst kängor. Hon hängde skinjackan på en katt lekställning.

Då kom en liten flicka. Ca. 8 år med en katt i famnen. Hon hade blondt hår hon såg inte alls ut som Cornelia.

"Hej Cornelia,vem är det där...hon ser nästan nromal ut",sa den lilla flickan.

"Det är  Maja och du är irreterande",skrek Cornelia.

"Vem är det",sa jag när hon hade gått.

"Min låtsas syrra",svarade hon irreterat.

"förlåt!",jag kollade på henne hon blev plötsligt osäker.

"Förlåt för vad? Det var inte du som ga min pappa cancer och lät mamma hitta en man som är 15 år yngre. Det var inte du som gorde så jag började med dåliga grejer bara för min sorg och en mamma som glömt sitt första barn.",hon nästan skrek ut orden medans jag lät henne gråta ut mot mig.


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ellvisa - 4 november 2012 20:52

hejsan svejsan    Nu ska jag säga en sak. Jag är väldigt ledsen för inaktivitet och vill att ni ska veta att jag aldrig kommer sluta blogg utan att säga till. Nu kommer  den stora nyheten:Jag har 3 nya nyheter. Snart kommer den nya berättelsen,...

Av Ellvisa - 26 oktober 2012 19:12

  När vi hade vart på stan i 3 timmar började Liv tröttna. Så Liv och Olivia åkte hem. "Jag kanske åckså ska hem",sa Emelie efter ett tag. Hon gick iväg mot bussen och då stog jag och Cornelia där ock kollade på varandra. "Du,jag har kollat på F...

Av Ellvisa - 23 oktober 2012 17:37

  Vi fick vänta 10 minuter tills det kom en ny buss. När vi var inne i cntrum var inget som i Sveg. Mälarens vatten fanns överallt. Stora hus och små träd. Det var som i en helt ny värld. "Kom,vi går på MC donalds",sa Olivia när vi gick av busse...

Av Ellvisa - 23 oktober 2012 07:15


Hej nu har jag haft en lite omröstning. 4 stycken har röstat och nu har jag avslutat. Vad tycker ni om min berättelse:Som de andra?   Tack för att ni har röstat. Ni är så snälla. Hoppas ni fortsätter att läsa min blogg. PS.Tack shakeitupfa...

Av Ellvisa - 22 oktober 2012 19:30

  Vi var på väg  mot bussen. Jag hade sprungit hem med min cykel så fort vi hade slutat. "Wow,jag fattar inte att din pappa gav dig 2000 bra sådär",sa Olivia kollade på mina pengar. "Ja,det är otroligt,men jag var tvungen att köpa nya kläder",...

Presentation


Hej jag heter Ellvisa och gör berättelser som jag vill dela med mig av. Så läs

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om att min syrra ska gäst blogga här?
 Nja,måste hon
 Kul,blir säker bra
 beror på
 Va,ska hon?
 Bryr mig inte
 Stort misstag

Historier:

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

  

Hej tack för att du kolla in här. Gillar du det. Följ mig på bloglovin,tipsa mig för vänner,gör helt enklet bloggen större. Tack...

Do not understand swedish?

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards