theonlystoryteller

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Ellvisa - 5 oktober 2012 15:14

 

När jag kom in till köket hade mamma och pappa redan börjat äta.

De såg chockade ut. Mamma såg lite orolig ut och pappa fortsatte äta sin macka efter några "Ehmmm..." och "okeeej".

"Du ser...",började mamma.

"...snygg ut",avbryter jag. Hon kollade på pappa. Han kollade ner i tidningen.

"Njaaa,ska du på skolan så där...? Du har ju inga byxor på dig man ser ju..."

"...ändan",fortsatte pappa,men med en mycket lugnare ton.

"Men kom igen jag har inge andra kläder",sa jag irreterat.

"Ok,gå på stan efter skolan då,köp lite nytt" Han la fram 2000 kronor framför mig.

"Men Karl,hon kan inte gå ensam på stan",sa mamma mycket oroligt.

"Hon är faktiskt 13 och fyller 14 om minre en ett halvår,skärp dig Maja",skrek pappa. Egentligen har jag aldrig sett de bråka. De är ett sånt här perfekt par som alla föräldrar är. Jag log mott pappa.

"Tack pappa."

"Varsegod" Jag gick fram till skylen och tog fram en drickyoughurt och en morott. Jag åt de snabbt och gick ut. 

Presentation


Hej jag heter Ellvisa och gör berättelser som jag vill dela med mig av. Så läs

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om att min syrra ska gäst blogga här?
 Nja,måste hon
 Kul,blir säker bra
 beror på
 Va,ska hon?
 Bryr mig inte
 Stort misstag

Historier:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

  

Hej tack för att du kolla in här. Gillar du det. Följ mig på bloglovin,tipsa mig för vänner,gör helt enklet bloggen större. Tack...

Do not understand swedish?

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards